Trådskisser jeg laget designet.
På grunn av internasjonal utvikling, måtte jeg lage nøye beskrivelser av løsningen.
Bates United laget for kunden P&G verdens største fårikålfest. For å bevise de unike egenskapene til oppvasksåpen YES. Og bevis fikk de!
Min oppgave var konseptualisering en Facebook app til eventet. Det skulle streames video live. Man kunne delta i en bilde konkurranse, og bilder fra eventet ble jevnlig lastet opp til appen. Det ble også min oppgave å stå for designet.
Utviklingen ble gjort av P&G sitt eget nettverk av utviklere. Dette krevet en meget detaljert beskrivelse av løsningen. Og tett og nøye dialog med alle utviklerne underveis da utviklingen foregikk på flere steder, 24 timer i døgnet.
I tillegg måtte jeg avklare de tekniske detaljene rundt en live video feed og bilde opplasting. Da appen var live var jeg på location daglig for oppfølging og justeringer.
Ett meget spennende prosjekt hvor jeg måtte følge opp mange leverandører som alle skulle levere til en løsning som måtte være feilfri de dagene det var live. I motsetning til websider man utvikler og justerer over tid.
Case film laget av Bates United:
Reklamebyrå: Bates United
Utvikler/Design: P&G Nettverk.
Kunde: P&G Norge