KLP ville formidle hvor mye du kunne tjene på å spare i fond hos KLP. Dette vil de gjøre gjennom å vise ”hvor lite de tar av kaka”.
Se løsningen live på litendelavkaka.klp.no
Det kreative teamet fra Bates United hadde den overordnede ideen om å visualisere hvor lite de tar av totalen ved å bruke kake. Dette tok de ut i en film for å se hvem som tok minst. Var det en Kokk, en kirurg, eller en snekker? Eller er det KLP?
Mitt ansvar som digitalprodusent var først å sparre med teamet på hvordan denne kampanjeside kan fungere. Sammen kom vi frem til ”one-page” oppsett hvor man bruker scroll til å navigere deg fremover. Filmen nevnt over ble plassert i starten av siden som en introduksjon. Dette ble dokumenter og laget trådskisser av. Krav til løsningen ville være at den måtte lages i HTML og være responsiv.
Tilbud ble gjennomgått og kvalitetssikret for å ha forstått oppgaven. To oppgaver som ble viktig underveis var å sikre opplevelsen av siden. Ved scroll så fikk man god respons på når man hadde navigert frem til neste punkt. Det andre var å få korte og relevante tekster. Under hele produksjonen var det også viktig å holde kunde, byrå og leverandør på stø kurs mot deadline.
Reklamebyrå: Bates United
Utvikler/Design: Unfold
Kunde: KLP